Varumärkesstrategi

Det mest effektiva sättet att bygga ett varumärke är att berätta en historia som engagerar och intresserar. En sådan historia skapar, underhåller och stärker kundernas intresse för ditt varumärke. En stabil varumärkesplattform och ett tydligt varumärkeslöfte hjälper oss att berätta historier som skapar lojala fans.

Varumärkesplattformen tar avstamp i er övergripande affärsstrategi dvs affärsidé, vison och era värderingar. Varumärkeslöftet hjälper oss att bli tydliga i kommunikationen och fungerar som en vakt i dörren. Stämmer det vi ska säga inte med löftet så blir det att tänka om och tänka rätt.
Positionering innebär att varumärket får en bestämd fast position i kundernas medvetande.
På så sätt blockerar vi era konkurrenter och skapar därigenom förutsättningar att vinna marknadsandelar och skapa lönsamhet.

Design

För oss är design ett viktigt instrument som hjälper våra kunder att nå sina mål. Vi gräver djupt för att hitta varumärkets eller produktens själ som vi sedan förmedlar genom färg, form och kreativa designidéer.

Inom grafisk design hjälper vi våra uppdragsgivare med strategi, kreation och produktion.
I många fall handlar det om att skapa eller utveckla en företagsidentitet. Varumärkesplattformen och varumärkeslöftet behöver visualiseras på ett starkt och enhetligt sätt. Logotypen brukar vara grunden som sedan utvecklas till en hel grafisk profil som kan vara olika omfattande beroende på företag, bransch mm.

Vill du veta mer eller komma i kontakt med oss skicka ett mail till info@zanshinkommunikation.se eller ring +46 (0)708-660674

Projekt

Handelsstaden

Läs mer

Advokatbyrån Ingrid Björnwid

Läs mer

Riksgymnasiet

Läs mer

Helsa

Läs mer

Höörs kommun

Läs mer

Ekström & son

Läs mer

Riksgymnasiet

Läs mer

Naturbruksgymnasiet i Osby

Läs mer

Lakewood Living

Läs mer

Sandelins

Läs mer