Sociala medier

Sociala medier kan effektivt användas för att driva affärer till ert företag. Oavsett om du vill förbättra ditt varumärkes närvaro eller få leads via social media management, är vårt team redo att hjälpa dig att nå dina mål.

Sociala plattformar som Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest och Instagram ger många möjligheter att nå dina kunder. Du kan missa en hel del försäljning om du inte marknadsför dig via sociala medier. Faktum är att marknadsföring på dessa plattformar är ett av de mest fördelaktiga sätten att annonsera ditt företag och det ni erbjuder.  Använd Sociala plattformar för att interagera, ansluta och konvertera med era anhängare genom att

informera, dela länkar eller specialerbjudanden.

Så här går det till när ni anlitar oss för att få en lönsam närvaro via sociala medier

Syfte och målsättningar

Innan vi sätter igång och tar fram en plan för era sociala medier plattformar är det viktigt att vi är överens om varför vi ska använda sociala medier och vad det ska leda till. Att starta en Facebook sida är lätt men att få verklig nytta och försäljning via den kräver lite mer tankearbete och fortlöpande jobb.

Målgrupps- och konkurrensanalys

Vi börjar med att få en förståelse för er målgrupp. Det kommer hjälpa oss att anpassa budskapen efter deras intressen. Vi tittar även på konkurrenterna och tar lärdom av deras närvaro på sociala medier.

Kanalval

Vi bestämmer vilken eller vilka sociala plattformar som är mest lämpliga utifrån syfte, mål och målgrupp.

Annons och innehållsstrategi

Att kunna bearbeta potentiella kunder i rätt ögonblick med rätt information är en av de stora fördelarna med digitala sälj- och marknadsföringsaktiviteter. En annons- och innehållsstrategi innefattar en plan över uppdateringar och annonser den kommande månaden med sådant som vi vill marknadsföra eller dela.

Analysera vår framgång

För att kunna utvärdera om våra digitala sälj- och marknadsföringsaktiviteter ger det resultat som vi önskar är det nödvändigt att kunna mäta aktiviteterna. Det kan handla om antal visningar, klick, hur många som väljer att slutföra en målsättning på webbshoppen. Det kan också handla om hur många som har fyllt i ett kontaktformulär eller laddat ner ett produktblad. Varje månad får ni en skriftlig rapport där ni kan följa resultatet aktiviteterna som vi utför via de sociala medier plattformarna.

Projekt

Handelsstaden

Läs mer

Advokatbyrån Ingrid Björnwid

Läs mer

Riksgymnasiet

Läs mer

Helsa

Läs mer

Höörs kommun

Läs mer

Ekström & son

Läs mer

Riksgymnasiet

Läs mer

Naturbruksgymnasiet i Osby

Läs mer

Lakewood Living

Läs mer

Sandelins

Läs mer