Zanshin Reklam

Bra reklam och smarta idéer kommer inte av sig själv. Det krävs noggranna undersökningar, förståelse för målgruppen och kompetenta människor som jobbar tillsammans för att förverkliga idéer som når uppsatta mål.

För oss på Zanshin handlar reklam om att nå ut i det gigantiska mediabruset som finns idag. Tyvärr finns det så mycket dålig reklam att folk har blivit reklamtrötta och orkar inte ta till sig mer. Många menar dessutom att så kallad traditionell reklam inte fungerar längre eftersom konsumenten har lärt sig att genomskåda reklamen. Det är inte helt sällan man hör att folk passar på att hämta kaffe när det är reklampaus för TV-filmen eftersom de vill slippa reklamen. De ser kanske hellre filmen på paddan för att slippa reklamen. Om man ständigt tränger sig på konsumenten möter man bara irritation.

I jakten på innehåll (content) har marknadsförarna glömt det viktigaste av allt, nämligen kreativiteten. Det finns många bevis för att folk tycker om reklam om den är bra och kreativ. Bra reklam underhåller, utbildar och bjuder på något utan att det ska kännas påträngande. Att exponera sig är inte samma sak som att beröra någon.

Mediautbudet har dessutom bara blivit större och vi blir översköljda av olika budskap var vi än vänder oss. Varför ska konsumenten bry sig om dig när du berättar om hur fantastisk din produkt är när konkurrenten erbjuder nästan samma sak, fast lite billigare? Det finns dock fördelar med att de flesta inte orkar mejsla fram det där lilla extra som gör att målgruppen verkligen bryr sig. Det gör att den kreativa reklamen når ut med dina budskap och när dina kunder verkligen gillar dig så kommer de att köpa det du erbjuder.

Kampanjer med maximal relevans

När vi tar fram ett reklamkoncept handlar det om att forma och formulera en grundläggande och bärkraftig, långsiktig och medieneutral kommunikativ plan i ett sammanhållet uttryck. Vi närmar oss kampanjskapandet från användarens synvinkel och vad som är viktigt för dem. Vi undersöker vilka kanaler som är lämpliga för att effektivt nå publiken och möta deras förväntningar För det krävs det en noggrann analys som i sin tur ligger till grund för marknadsföringslösningen. Kreativa lösningar integreras sedan sömnlöst med den bredare varumärkesupplevelsen, vilket gör att kanaler, verktyg och berättelser kan vävas samman. Slutresultatet blir en kampanj som är iscensatt för att ge maximal relevans och värde till slutanvändaren, samtidigt som det kunden inte bryr sig om minimeras.

Hur ett projekt genomförs

Här nedan kan du se de olika stegen i processen som vi arbetar efter.

Det första steget handlar om att ni som kund ger oss en brief. Om ni har förberett den redan när vi träffas så är det naturligtvis bra men av erfarenhet så vet vi att många gärna vill diskutera frågeställningarna med oss. Det blir alltid så att vi frågar en hel del ändå. Har ni inte jobbat med att skriva en brief tidigare så finns det förslag på en briefmall på Sveriges Kommunikationsbyråers hemsida. Länken hittar du här: https://komm.se/kopa-kommunikation/sahar-skriver-du-en-brief/

Är du inte riktigt säker ännu på att vi är rätt reklambyrå för dig? Skicka ett mail så bokar vi tid för en fika där vi kan berätta lite mer och på så sätt övertygar dig. Mailadressen är info@zanshinreklam.se

Projekt

Handelsstaden

Läs mer

Advokatbyrån Ingrid Björnwid

Läs mer

Riksgymnasiet

Läs mer

Helsa

Läs mer

Höörs kommun

Läs mer

Ekström & son

Läs mer

Riksgymnasiet

Läs mer

Naturbruksgymnasiet i Osby

Läs mer

Lakewood Living

Läs mer

Sandelins

Läs mer