Yaskawa Nordic
Rekryteringskampanj

  • - Annonser
  • - Grafisk design
  • - Kommunikationskoncept
  • - Ljustavlor
  • - Rekryteringssite
  • Läs mer om projektet

    Utmaning
    Yaskawa vill få nya människor med rätt kompetens att söka jobb på företaget. Målgruppen ska tycka att Yaskawa erbjuder intressanta jobb med spännande arbetsuppgifter. De ska förstå att här finns stora möjligheter att utvecklas och göra karriär både i Sverige och utomlands.

    Lösning
    Vi tar fram ett helt nytt koncept som bygger på den perfekta harmonin mellan människa och maskin. De som arbetar på Yaskawa ska framstå som hjältar som tämjer robotarna. När vi gör vår läxa upptäcker vi att nästan alla rekryteringsannonser i branschen ser likadana ut, så att sticka ut var inte speciellt svårt. För att stämma med bilden som vi vill förmedla väljer vi att göra annonser och posters som ser ut som filmaffischer. Hjältarna som visas på rekryteringsmaterialet är de anställda på Yasakawa. Eftersom det är svårt att berätta allt i en annons eller på en stortavla skapar vi också en kampanjsajt. Här finns utrymme att gå mer på djupet och vi låter bland annat de anställda berätta om hur de upplever att jobba på Yaskawa Nordic.

    Projekt

    Handelsstaden

    Läs mer

    Advokatbyrån Ingrid Björnwid

    Läs mer

    Riksgymnasiet

    Läs mer

    Helsa

    Läs mer

    Höörs kommun

    Läs mer

    Ekström & son

    Läs mer

    Riksgymnasiet

    Läs mer

    Naturbruksgymnasiet i Osby

    Läs mer

    Lakewood Living

    Läs mer

    Sandelins

    Läs mer