Naturbruksgymnasiet i Osby
Kampanj ”Vad vill du bli”

  • - Annonser i "äventyrs"-tidningar
  • - Busskursreklam
  • - Digitalt utskick till yrkesvalslärare
  • - Event / öppethus
  • - Grafisk design
  • - informationsmaterial
  • - Kommunikationskoncept
  • - Sociala medier (Facebook
  • - Sökordsotimering
  • - Uppdaterad hemsida och kampanjsite
  • - youtube)
  • Läs mer om projektet

    Utmaning
    Under de senaste åren har ungdomskullarna minskat rejält, vilket har gjort det tufft för många gymnasieskolor. En del har till och med fått stänga för gott. Därför är det viktigt att vi lyckas få in så många sökande som möjligt under perioden 14 januari–15 februari.

    Lösning
    Vår kampanjidé bygger på att vi med hjälp av bild och text visar att Naturbruksgymnasiet i Osby är en skola med många möjligheter för den som vill jobba i och med naturen. Det är ungdomarna som är intresserade av de inriktningar som skolan erbjuder som vi ska ”fånga in”. Vi vill också slå ett slag för att de ska ha gjort sitt val innan den 15 februari. De digitala kanalerna är här viktiga för oss, eftersom det är där ungdomarna finns.

    Varje bildlösning förmedlar minst två inriktningar. Texten förtydligar budskapet. Ett exempel: ”Vad vill du bli – jägare eller manuellhuggare? Du bestämmer. Sök till naturbruksgymnasiet före den 15 februari, vi har naturen som klassrum.”

    Projekt

    Handelsstaden

    Läs mer

    Advokatbyrån Ingrid Björnwid

    Läs mer

    Riksgymnasiet

    Läs mer

    Helsa

    Läs mer

    Höörs kommun

    Läs mer

    Ekström & son

    Läs mer

    Riksgymnasiet

    Läs mer

    Naturbruksgymnasiet i Osby

    Läs mer

    Lakewood Living

    Läs mer

    Sandelins

    Läs mer