Lakewood Living
Varumärkes-/kommunikations strategi och grafisk profil

  • - Annonser i dagspress
  • - Butiksmaterial
  • - DR
  • - Film för stortavlor
  • - Grafisk profil
  • - Kommunikationskoncept
  • - Produktkatalog
  • - Sociala medier
  • - Storytelling
  • - Varumärkesplattform
  • Läs mer om projektet

    Utmaning
    Lakewood Beds and Living är en nyöppnad butik som säljer heminredningsartiklar och sängar (både egentillverkade och andra varumärken). Det stora problemet är butikens läge; den ligger undangömd i ett industriområde. Det finns inga tydliga riktlinjer för vad varumärket står för eller vad företaget erbjuder. Det är mer ägarnas intresse och smak som gör vad som säljs. Vi känner dock tydligt att Lakewood Beds and Living har stor potential – om vi bara lyckas få fler att upptäcka butiken och webbshoppen.

    Lösning
    Som i så många andra projekt börjar vi med en workshop där vi mejslar ut vad varumärket står för och vad Lakewood ska erbjuda sina kunder. När vi sedan vet exakt hur vi vill positionera Lakewood tar vi fram en grafisk profil som stämmer med företaget och deras varumärkeslöfte.

    Eftersom vi vill öka kännedomen om Lakewood och samtidigt bygga varumärket så väljer vi att jobba med storytelling. Vår idé bygger på att vi skapar den spännande historien om Lakewood Beds and Living. Storyn går sedan som en röd tråd genom all kommunikation och marknadsföring.

    Projekt

    Handelsstaden

    Läs mer

    Advokatbyrån Ingrid Björnwid

    Läs mer

    Riksgymnasiet

    Läs mer

    Helsa

    Läs mer

    Höörs kommun

    Läs mer

    Ekström & son

    Läs mer

    Riksgymnasiet

    Läs mer

    Naturbruksgymnasiet i Osby

    Läs mer

    Lakewood Living

    Läs mer

    Sandelins

    Läs mer