Ekström & son
Kampanj - Smart loop

  • - 3D animering
  • - Annonser
  • - film
  • - Grafisk design
  • - Hemsida
  • - Mässmaterial
  • - säljmaterial
  • - Varumärkesstrategi
  • Läs mer om projektet

    Utmaning
    Ekström & son har en produkt som de rätt och slätt kallar för Backspolningsventilen. Det är en smart produkt som genom att ändra flödesriktningen förhindrar påbyggnad av alger och andra organiska organismer. Produkten är miljövänlig eftersom den avlägsnar behovet av kemisk rengöring. Dessutom håller den längre, och är energibesparande och effektiv. Kort sagt: en riktigt bra produkt. Vår utmaning: att få fram budskapet till målgruppen på ett intresseväckande och säljande sätt.

    Lösning:
    Vi förvandlar en rätt osexig produkt till ett attraktivt varumärke: Smart Loop. Första steget är att ta fram en logotyp och grafiska riktlinjer, som fungerar tillsammans med Ekström & Sons grafiska profil (som vi också har uppdaterat). Nästa steg blir en kampanj där naven är en kampanjsajt och en film med 3D-animeringar. Vi tar också fram säljmaterial och ett mäss-kit.

    Projekt

    Handelsstaden

    Läs mer

    Advokatbyrån Ingrid Björnwid

    Läs mer

    Riksgymnasiet

    Läs mer

    Helsa

    Läs mer

    Höörs kommun

    Läs mer

    Ekström & son

    Läs mer

    Riksgymnasiet

    Läs mer

    Naturbruksgymnasiet i Osby

    Läs mer

    Lakewood Living

    Läs mer

    Sandelins

    Läs mer